Bugün spor dalları, bilhassa futbol, onlara adını veren sponsor markalar ile anılıyor. Futbol ligleri, bazı ülkelerde bu firmalarla özdeşleşmiş durumda: Almanya'da Bundesliga, İngiltere'de Premier lig, Coca Cola Championship, Hollanda'da Eredivisie, Türkiye'de TURKCELL Süper Lig, BANK ASYA 1. Lig bunlardan sadece bir kaçı BEKO Basketbol, AROMA Voleybol ligleri de sponsoru olan diğer spor dallarımızFutboldaki lig destekleyiciliğinin başarısı; hem futbolun hem destekleyicinin görselliğini ve marka değerini olağanüstü boyutlarda büyütmüş, bu liglere olan cazibe bu firmalara olan yönelişi de bir hayli artırmıştır. Bu destekle sağlanmış reel kazancı söyleme imkânımız yok ama bu liglere adını verenlerin devam kararlılığı, olumlu düşünmemizin en önemli dayanak noktasıdır. Bugün sadece lige adını veren firmalara değil, takımlarımıza, futbolcularımıza ve spor programlarına ayrılan zaman da artmıştır. Böylece "domino etkisi" meydana gelmekte, "markalaşma" gerçekleşmektedir. Destekleyicilik; herkesi memnun etmiş, ektiğini biçme noktasına getirmiştir. Hep futbol konuşan bir ülkenin ferdi olarak örneğimizi de futboldan verelim: Futbolumuz sponsordan yoksunken yağsız yemek misali "kuru, yavan ve iştahsız" idi. TURKCELL ile birlikte ligin görselliğinde, dikkat çekiciliğinde, takımlarımıza katkısında bir sıçrama yaşandı. Süper Lig, arkasından 1. Lig diye tabir ettiğimiz, bugün adı "BANK ASYA 1. Lig" olan ligimizin de bir hayli sıçrama yaptığı, geldiği nokta gözümüzün önünde. Daha düne kadar TRT'de zorla yayınlatılan maçların, bugün şifreli kanallarda iyi paralara değer buluyor olması gözlerden kaçmıyor. Ülkemizde lig destekleyiciliğinin meyvelerini sadece futbol toplamıyor tabii kiBasketbol ve voleybol şanslı liglerimizden. Basketbol, BEKO'nun desteğiyle ligini isimlendirip dikkat çekici hâle getirdi. Bugün hangi kanalı açsanız yeni sezona başlayan bu ligin, yeni destekleyicisinin adıyla ne kadar iyi tanıtıldığını göreceksiniz. Voleybol, AROMA ile aynı şekilde markalaşma yolundaYeter mi, yetmez! Atletizm, güreş, halter, boksBütün dallar sponsorlu lig olmak zorunda; yoksa kendi kendilerine çırpınıp dururlar ve başarılarından her zaman haberimiz olmaz. Bu konuda, söz konusu spor dallarının federasyon başkanlarına çok iş düşüyor. Bunun da yolu, destekleyicilerin sizi bulmasını beklemeden çok iyi bir hazırlık ve sunumla sizin onları bulmanız; hem de hiç vakit kaybetmeden!