Henüz iş düşmedi

Hıncal Uluç hincal.uluc@sabah.com.tr
<ı>_UEFA, Avrupa Ligi maçlarında 6 hakem uygulamasını denemeye başladı. Galatasaray ve Fenerbahçe'nin maçlarında da biri kenarda olmak üzere 6 hakem görev yaptı. 6 hakemli maça yaklaşımınız nedir? Bir karmaşa mı yaratır, yoksa hakem hatalarını aza mı indirir?
Bu daha başlangıç ve 6 hakemli seyrettiğimiz iki maçta, beşinci ve altıncı hakemlere düşen bir pozisyon olmadı ve onlar herhangi bir şekilde varlıklarını belli etme gereği duymadılar. Bu hakemler çok tartışılan pozisyonlar için gerek görülen hakemler. Şöyle bir benzetme yapayım: Topun hiç taca çıkmadığı ya da ofsayta hiç düşülmediği bir maçta yan hakemi nasıl değerlendirirsin? Ama şimdi yan hakemlere, orta hakeme destek olma hakkı verildi. Penaltıyı, golü gösteriyor mesela. Yan hakemlerin zaman içinde esas görevleri ofsayt ve taç olmasına rağmen diğer pozisyonlarda da orta hakemi uyarmasının faydasını gördük. Şimdi yeni eklenenlerin görevleri daha da az. Bulundukları yerde ne derece etkili olacaklarını anlamak için maçın skorunu da etkileyecek, tartışmalı bir pozisyon olması lazım. Diyelim ki penaltı atışında içeri girildiği için o altıncı hakemin uyarısıyla penaltı tekrar edildi, kaleci 'yerinden kıpırdadı' diye penaltı tekrar ediliyorsa, 'top çizgiyi geçti mi geçmedi mi' tartışması yaşanmalı ki biz altıncı hakemin faydasını açık bir şekilde görelim. Böyle bir pozisyon yaşanmadığı için daha erken. Bir denemedir, neticesini de zaman içinde göreceğiz.
Röportaj: Bülent Can

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.