Soruşturma!

Fatih Doğan fdogan@sabah.com.tr
Beşiktaş'ta bir süredir Robinho rüzgarı esiyor, ama ne rüzgar. Önünde durmanın imkanı yok desek, abartmış olmayız.
İki haftadır bazı "renkli" medyanın inatla "Robinho için özel uçak hazırlandı. Uçağa bindi, şimdi indi. İlk taksidi ödendi. Salı İstanbul'da, en geç çarşamba" diyerek kesin hükümlerle estirdikleri Robinho rüzgarı, boşu boşuna umutlanan taraftardan daha çok İMKB'de işlem gören küçük yatırımcıyı vuracak. İki hafta içinde İMKB'de Beşiktaş A.Ş. hisseleri 5.20'den 8.55'e yükseldi. Özetle yaklaşık % 65 arttı. Beşiktaş hissesine 1 milyon yatıran yatırımcı, iki haftada yaklaşık 650 bin kazandı.
Bu durum yüksek derecede spekülasyon şüphesi oluşturuyor. Son gelişmeler ışığında Sermaye Piyasaları Kurumu (SPK), anormal yükselen BJK A.Ş. hisseleri için soruşturma başlattı.
İnanmak istemeyen eleştirdi
Bu, gecikmiş bir karar. Çünkü iki haftadır Beşiktaş kullanılıyor olabilir! İMKB geçen hafta aşırı artış nedeniyle kulüpten Robinho ile ilgili yazılı bir açıklama yayınlamasını istedi.
Maalesef İMKB kulübün siteden yaptığı "Sponsor bulunamadığı için Robinho'nun transferini düşünmüyoruz" açıklamasıyla yetindi.
Çünkü o anlarda iki spor kanalı ve iki büyük gazete ısrarla "Robinho'nun uçağı hazır. İlk taksidi aldı. Salı, en geç çarşamba İstanbul'da" diye fırtınalar estiriyordu.
Bu yüzden kulübün açıklaması da, cuma günü SABAH'ta manşetten yorum- analiz olarak verdiğim "Robinho gelmeyecek, gelmeyecekti" uyarısı da arada kaynadı.
Yalan olduğunu, rekabet açısından bir strateji oyunu olduğunu ve gerçekleşmeyeceğini söyleyince inanmak istemeyen taraftarların sert eleştirilerine de maruz kaldık.
Ancak SPK, en azından medyadaki çelişkili durumu dikkate alıp spekülatif havayı dağıtabilirdi. En azından daha net uyarması gerekiyordu! Fikrini aldığım borsa uzmanları BJK tahtasının kapatılmasını gerektirecek şartların olduğunu söylediler.
Yabancı yatırımcıya dikkat
Ortada bir gerçek var. Robinho üzerinden birileri çok iyi para kazandı. SPK soruşturacak, gereğini yapacak. Halka açılırken "1 lotluk romantik Beşiktaşlılık hissesi" alan bendenizin de nacizane bir tavsiyesi var. Bu işi araştırırken 3 yıl önce tek elden ve kongre onayı olmadan satılan BJK A.Ş. hisselerinin % 15'lik kısmının yarısı, blog halinde yabancı bir yatırımcıya satılmıştı.
Onlarla bir alakası var mı?
BJK AŞ hisselerini Robinho rüzgarı ile uçuran, uçurtan ve buna çanak tutanların ve hatta (farkında olmadan kullanılmış olabilir) medya kuruluşları ya da patronajın alakası var mı, samimiyetle çok merak ediyorum. SPK raporlarını bekleyip görelim.
Asıl meselemize dönersek. Robinho olayında hayretle karşıladığım bir olay oldu. Asıl üzerinde düşünülmesi gereken bu. Bazı meslektaşlarımızın "Robinho gerçeğini" anlatırken, başkan Yıldırım Demirören aslında Robinho'yu bitirdi, anlaşmıştı. Ama küçük bir sorun var; sponsor bulamadı.
Yani parayı bulamadı! .. Küçük, minicik dedikleri sorun 80 milyon TL. Ne zamandan beri para, transferin küçücük bir noktası oluyor. Meslektaşlarımız ya çok zengin, ya da paradan haberleri yok.
Bu paraya memlekette 40 tane fabrika kurulur.
Hangi iş adamı bir futbolcu için bu paraları reklam karşılığı öder, ödeyebilir. Ödeyecekse Robinho ile ilgili reklamı en çok olan Demirören Grubu'nun M'Oil'in bu ağır yükün altına girmesi gerekmez mi? Ancak onlar da haklı olarak ortada hiç gözükmüyorlar.
Çünkü sadece bir futbolcu için 80 milyon TL'nin bir iş adamına, Beşiktaş'ta ne yayın geliri, ne stat geliri, ne göğüs reklamı geliri olarak karşılığı yok. Konuşulan rakamlara çok daha etkili reklamlar yapılabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.