Mor forma üzerine...

G.Saray'ın yeni formaları her geçen gün daha çok taraftarı yakalıyor. Statlarda daha çok boy gösteriyor. Doğrusu bu kadar çok tutacağını tahmin etmiyordum. Ancak mor forma için vurgu yapılan 2288 öyküsünde soru işaretlerim var. Efendim olay şuymuş; Galatlar 2288 yıl önce Galata bölgesine gelip, bir süre kaldıkları için bölgeye isimlerini vermişler. Mor da onların rengiymiş. Sanki kulübün yeterince güçlü kökleri yokmuş gibi... İtirazlarıma gelince... Birincisi; Galata'nın adının kaynağı muallaktır. Oysa Galatlar'dan gelen diğer isimlerde soru işareti yoktur: Galya, Galiçya, Galler, Portugal, Gelibolu gibi. Romalıların Gal dediği bu kavme Helenler de Kelt diyordu. Celtic, Celta Vigo gibi kulüplerin isim babaları da aynı kavimdir. Galata'nın isim babasının Helen ya da İtalyan olma ihtimali de vardır. İkincisi; Galatlar, Galata bölgesinde bir mevsim kalmışlardır, buna karşın Ankara ve civarında asırlarca yaşamışlardır. Kimi tarihçiler Ankara isminin bile onlardan geldiğini ileri sürer. Galatlar 3 kabile halinde gelip yerleşmiştir ve bu kavimlerden biri Kelt değil, Germen'dir. Almanların Yozgat civarında atalarını aramaları bu yüzdendir. Uzatmayalım... Mor tercihi, gelip geçtikleri değil yerleştikleri bir kentin takımına, mesela MKE A.Gücü'ne daha uygundur. Hoş, A.Gücü de aslen bir İstanbulludur ya, neyse... Üçüncüsü... 2288 yıl önceden geldiği söylenen morun; ismini formanın en güzel yerine yazdıran Ülker'in Alpella'sından alma ihtimali bence daha yüksektir...
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.