Swissotel'de yapılan törende konuşan Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Mahmut Özgener, UEFA Kupası finalini başarıyla organize eden hazırlık ekibinin, adaylık için 10 aydır yoğun bir
şekilde çalıştığını vurgulayarak, ''Türkiye'de düzenlenen her bir dev spor organizasyonu bizler için çok değerli bir referans. Biz 2016'ya Türk futbolu olarak değil, Türk sporunu olarak talibiz'' dedi. İŞTE EURO 2016 LOGOSU-TIKLA
Mahmut Özgener, 28 Mayıs 2010'a kadar var güçleriyle çalışacaklarını belirterek, ''Bundan sonraki en önemli hedefimiz 28 Mayıs'a kadar var gücümüzle çalışmak ve bu organizasyonu ülkemize kazandırmak. TFF, EURO 2016 şansısını son ana kadar kovalayacaktır. Çok çok iyi bir lobi kurmamız lazım. 3 milyon seyircinin bizzat gelerek takip edeceği bu şampiyonanın ev sahipliği; Türk futbolu ve ülkemize gerek sportif gerekse ekonomik ve tesisleşme konularında kayda değer bir ivme kazandıracaktır'' diye konuştu.
Adaylık için hazırlanan dosyada aday şehirlerdeki altyapı çalışmaları, stadyum ve inşaatlar ile ilgili, vali ve belediye başkanlarıyla devamlı görüş alışverişinde olduklarını anlatan Özgener, şöyle devam etti: ''Eğer biz, Avrupa futbol ekonomisinde en büyük 6. ülkeysek, Avrupa Şampiyonası'nda üçüncülük başarısı yakalamış bir ülkeysek, statlarımızı da Avrupa standartlarında yapmamız, hatta ve hatta onun ötesi, Avrupa'nın örnek alınacak statlarına sahip olmamız bizim öncelikli hedeflerimizden biridir. Türkiye'deki futbolun geleceği açısından, statların iyileştirilmesi olmazsa olmaz bir zorunluluk haline geldi.
Unutmamak gerekir ki bu kadar dev bir organizasyona ev sahipliği yapma şansını elde edemesek bile yapılan çalışmalar ve hayata geçirilen projeler sayesinde, mutlak kazanan Türk futbolu olacaktır. EURO 2016 ev sahipliğini sadece yeni statlar olarak da görmüyoruz. Bu turnuvanın kazanılması ülkenin futbol vizyonunun değişmesi anlamına gelecektir. Milyonlarca çocuğa ulaşacak futbol yatırımları, TFF'nin 4 yıllık stratejik planıyla uyumlu olacak şekilde planlandı. Adaylar arasında Avrupa Şampiyonası'na daha önce ev sahipliği yapmamış tek ülke Türkiye'dir. Türkiye'de EURO 2016'yı düzenlemeyi her şeyden çok istiyoruz.''
''AVANTAJLIYIZ''
Mahmut Özgener, bir soru üzerine, diğer aday ülkeler Fransa ve İtalya'nın bu turnuvayı daha önce düzenlemiş olmalarının avantaj gibi gözükse de, Türkiye'nin UEFA Şampiyonlar Ligi finali ve UEFA Kupası finali organizasyonlarındaki başarısının bir avantaj olduğunu belirterek, ''Türkiye'nin diğer spor dallarındaki çok önemli organizasyonları da bizim için bir avantaj'' dedi. Mahmut Özgener, Antalya ve İzmir gibi yazın çok sıcak olan şehirlerde sıcak havanının akşam saatlerinde maçların oynanmasına engel olmayacağını söyledi.
Bir gazetecinin, ''Neden BJK İnönü ve Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı'nı düşünmediniz?'' şeklindeki sorusu üzerine de Özgener, şu yanıtı verdi:
''Atatürk Olimpiyat Stadı revize edilecek statlarımız arasında yer alıyor. Mevcut haliyle kullanılmayacak, kapasitesi arttırılacak ve üstü de kapatılacak. Final maçı için belli bir kapasitenin üzerinde olması gerekiyor. BJK İnönü Stadı'nın kapasitesi final maçı oynanmasına yetmiyor. Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı da önemli bir stadımız, ancak farklı kriterler ön planda olduğu için Seyrantepe'deki Türk Telekom Arena tercih edildi.''
Özgener, bir gazetecinin, (A) Milli Takım için yabancı teknik direktör arayışıyla ilgili sorusunu, toplantının gündemi olmadığı için yanıtlamadı. GORBON: ''3. ADAYLIĞIMIZDA BAŞARILI OLMAK İSTİYORUZ''
TFF Genel Sekreter Vekili ve EURO 2016 Proje Koordinatörü Orhan Gorbon ise amaçlarının Avrupa'nın en büyük spor organizasyonu Türkiye'ye getirmek olduğunu ifade ederek, ''Bu turnuva Avrupa'nın en büyük, dünyanın 3. en büyük turnuvası. TFF olarak bu projeye 3. kez talibiz. Üçüncü adaylığımızda mayıs ayında başarılı olmak istiyoruz. 2020 yılında olimpiyat adaylığı planı olan Türkiye, hem EURO 2016'yı, hem 2020'yi düzenleme isteği inşallah gerçek olur'' dedi.
Adaylıkta Avrupa'nın hem ticari, hem de lobi anlamında en güçlü ülkelerinden Fransa ve İtalya ile yarıştıklarını anlatan Gorbon, ''156 gün sonra inşallah en önde biz olacağız. Bu turnuva her sene yüzde 50 oranında büyüyor. Artık 16 takımdan 24 takıma çıktı. UEFA ülkesi 53 ülkenin neredeyse yarısı bu turnuvaya katılıyor. 31 maç varken, 51'e çıktı'' diye konuştu.
Orhon Gorbon, organizasyon için bir şirket kurulacağını ifade ederek, ''Bu şirket, 6 sene boyuncu bu turnuvayı organize etmekle yükümlü olacak. Bu şirketin yaklaşık 1,5 milyar avro cirosu olacak. 500 gencimize çalışma imkanı veriyor'' dedi.
UEFA'ya 15 Şubat'ta teslim edecekleri adaylık dosyasının 850 sayfa olduğunu kaydeden Gorbon, şu bilgileri verdi:
''Bunun içinde teorik şeyler, planlarımız, statlar, havaalanları, oteller gibi birçok teknik konular var. 2012'de olduğu gibi en iyi teknik dosyayı UEFA'ya teslim edeceğiz. Dosyanın en önemli kısmını statlar ve şehirler oluşturuyor. 28 Mayıs'ta Cenevre'de yarım saatlik bir sunum yapacağız. Oy verecek kişiler sunuma girmeden önce bir temayül belirtmiş olsalar bile son yarım saatte değiştirebiliyorlar. Londra, sunumu sayesinde olimpiyatları kazandı. İnşallah mükemmel bir sunum yapıp 28 Mayıs'ta kazanan ülke olacağız.''
Bu arada, bir gazetecinin, lale logosunun alt bölgedeki renklerine dikkati çekerek, ''Açılımın bir parçası mı?'' sorusu üzerine Gorbon, ''Hayır, öyle bir düşüncemiz olmadı'' dedi. YATIRIMLAR
2008 yılında İzmir'in 140 bin olan aylık ortalama turist sayısının 2016 Haziran ayında 540 bine, Bursa'nın 25 bin olan aylık ortalama turist sayısının 250 bine yükselmesi bekleniyor. Türkiye'nin EURO 2016 ev sahipliğini kazandığı takdirde, stat harcamalarına 400 milyon avro, turizm harcamalarına 1 milyar avro, reklam ve tanıtım harcamalarına 250 milyon avro yatırım yapılacağı açıklandı.
Onbinlerce seyircinin bir şehirden diğerine ulaştırılması için havaalanları, tren istasyonları, otobüs garları, şehirlerarası taşıma, şehir içi toplu taşıma ve stadyuma ulaşım konularında da yatırımlar yapılacak. Turnuvayı yurt dışından 10 bin medya mensubunun takip edeceği ve 6 yıl boyunca medyada görünürlük sağlanacağı, internet vasıtasıyla da milyarlarca kişiye ulaşılacağı bildirildi.
Bu arada, 15 bin metrekare kapalı alanı, 800 metrekare uydu yerleşim alanı, 2 bin metrekare depo alanı ve 300 oto kapasiteli otoparkı olan Harbiye'deki Kongre Vadisi'nin, Avrupa Futbol Şampiyonası'nın medya merkezi olarak kullanılacağı ifade edildi.
İnternet ortamında destek toplamak için açılan www.gosterkendiniturkiye.com internet sitesi aracılığıyla tanıtım yapılmaksızın yaklaşık 5 bin kişiye ulaşıldığı, bu sitenin açılışıyla birlikte facebook, twitter, friendfeed gibi popüler sosyal medya platformlarında destekçilerle etkileşime girerek çalışmaların daha interaktif ve verimli bir şekilde yürütülmesi amaçlandığı kaydedildi.
Ayrıca, adaylığın ana sayfası olan www.euro2016adayiturkiye.com ile Türkçe ve İngilizce içerikle, hem Türkiye'ye hem de Avrupa'ya Türkiye'nin adaylık süreci hakkında gelişmeleri güncel olarak sunmanın, EURO 2016'nın temeli oluşturan projeleri anlatmanın ve EURO 2016'nın düzenleneceği şehirleri tanıtarak, özelliklerini ortaya koymanın amaçlandığı belirtildi.