Avrupa Şampiyonlar Ligi resmi sponsoru MasterCard'ın araştırmasına göre, Barcelona ile Manchester United takımları arasında yarın akşam yapılacak final maçının değeri 310 milyon avro..
MasterCard'ın, spor ekonomisi uzmanı Prof. Simon Chadwick'e yaptırdığı ''MasterCard Spor Ticaretinin Kalbi'' araştırmasına göre, yarın akşam Roma Olimpiyat Stadı'nda oynanacak final, Avrupa ekonomisine 310 milyon avroluk bir katkı sağlayacak.
Bu yılki finalin geçen seneye oranla daha büyük bir ekonomik canlılık yaratacağı belirtilen araştırmada,
2008'de Avrupa ekonomisine 267 milyon avro katkı sağlayan ''Devler Ligi'' finalinin, bu yılki katkısının 310 milyon avroya çıkacağı öngörülüyor.
Prof. Chadwick'e göre, son dönemde dünyada yaşanan ekonomik gerileme Şampiyonlar Ligi finallerine olumlu etki yaptı.
Daha önce Şampiyonlar Ligi finallerine katılmamış, zorlu ekonomik koşulların yarattığı karamsarlıktan uzaklaşmaya çalışan, heyecan arayan futbolseverler ve paralarına en iyi değeri sağlayacak yolları ararken Şampiyonlar Ligi'ni keşfeden yeni şirketler nedeniyle oluşan bu ekonomik artışın Avrupa ekonomisine fazladan 25 milyon avroluk harcama gücü getireceği ifade edildi.
Araştırmada, finalde şampiyon olacak takımın 110 milyon, kaybeden takımın ise 65 milyon avro kazanacağı saptandı.
İki kulübün, artan takım değeri, alınan ödül, sponsorluk anlaşmaları, televizyon yayın hakları ve sezon bilet satışlarında yaşanacak artış nedeniyle ekonomik faydalar sağlayacağı vurgulandı.
ROMA 45 MİLYON AVRODAN FAZLA GELİR ELDE EDECEK
Finale ev sahipliği yapacak İtalya'nın başkenti Roma'nın, 45 milyon avrodan fazla gelir elde edeceği belirtildi.
Bu ekonomik kazanca, kısa vadede taraftarların barlarda, kulüplerde, mağazalarda, otellerde, şehrin turistik noktalarında, bahisçilerde ve statta yapacakları harcamalar, sponsorların ve kurumların şehrin pazarlamasına yapacakları yatırımların neden olacağı kaydedildi. Başkentin ayrıca, artan turizm, kent sponsorlukları ve gelecekteki mega etkinliklere ev sahipliği yapma olasılıklarının artışı gibi daha uzun vadeli ekonomik yararlar sağlayacağı da ifade edildi.
Finali kazanan kulübün şehrinin de yaklaşık 15 milyon avroluk bir hasılat elde edeceğine dikkat çekiliyor. Kazancın, kısa dönemde pekişen şehir imajı ve saygınlığının turizmi artırmasının yanı sıra artan tüketici güvenine bağlı olarak şehrin bar, meyhane, mağaza ve bahisçilerinde yapılacak harcamaların artması gibi pozitif ekonomik etkilerle hissedileceği bildirildi.
PROF. CHADWİCK'İN GÖRÜŞÜ
Araştırmayı yapan Prof. Chadwick'in finalin ekonomik büyüklüğüyle ilgili görüşleri şöyle: ''Dünyanın en büyük iki takımı arasında destansı olması beklenen mücadele aynı zamanda ekonomiye büyük destek olacak. Şampiyonlar Ligi finali, yarattığı büyük heyecan nedeniyle mega spor etkinliklerinin ekonomik gerilemenin üstesinden gelebileceğini kanıtlamıştır. Eğer ekonomik iklim farklı olsaydı 2009 finalinin ekonomik ve ticari etkinliklerinden alçak gönüllü artışlar beklenebilecekken; ekonomik gerilemenin sonucu olarak daha fazla sayıda insanı katılımı ile ortaya 25 milyon avro dolayında bir durgunluk ikramiyesi çıkmıştır. Bazı kişiler Roma'ya gitmemeyi tercih etmiş olabilir ancak onlar da evlerinden bir ekonomik katılım gerçekleştirecektir. İtalyan başkentinin İspanya'dan, İngiltere'den ve tarafsız ülkelerden rahat erişilebilir konumu sayesinde caddeleri, otelleri, mağazaları ve barları yine de hayatlarında gerçekten bir seferlik bir deneyim yaşama arayışında olan taraftarlarca doldurulacaktır.''
MasterCard Avrupa Sponsorluk Faaliyetleri Başkanı Paul Meulendijk, bu araştırmanın, futbol tutkusunun ekonomik iniş çıkışların üstesinden gelebildiğini gösterdiğini ifade ederek, ''1994 yılından beri Şampiyonlar Ligi'nin resmi sponsoru MasterCard, o tarihten beri, taraftarların maçla ilgili harcamalarında yardımcı olarak futbol ticaretinin tam kalbinde yer almıştır'' şeklinde görüş belirtti.