Fenerbahçe
Galatasaray  
Beşiktaş  
Trabzonspor  
Süper Lig  
2. & 3. Ligler  
Aktüel  
Yazarlar  
Fikstür  
Mobil Eğlence  
SMS Paketi  
Ana Sayfa  
Arşiv  
     
Sayısal loto
Spor toto
Şans topu
F1'de mayıs etkisi

Ülkemizde 2005 yılından bu yana ağustosta yapılmakta olan Formula 1, bu yıl FIA tarafından mayıs ayına çekildi. Ancak serin geçen mayıs ayı, pilotlar arabalar ve lastikler açısından büyük farklılıklar yaratacak ve normalden daha zorlu geçecek. Ağustos sıcağında yarı sert ve sert lastiklerle yarışan arabalar yine bu tip lastiklerle Türkiye'ye geldikleri için çok zor ısınan bu lastiklerin serin havada gereken sıcaklığa ulaşamaması yarışçılar açısından sorun yaratan etkenlerin başında geliyor. İşte bu nedenle dün yapılan antrenman turlarında Massa ve diğer pilotlar arabalarını kaydırdı. Hafta sonunun ilk kazasını ise Red Bull pilotu Mark Webber yaptı. Yarınki yarışta hava sıcaklığı yarışın sonucunda önemli rol oynayacak gibi gözüküyor.

Massa'nın pisti
Ferrari pilotları Felipe Massa ve Kimi Raikkonen, İstanbul'da duble yapacaklarına inanıyorlar. Son 2 yılın birincisi Ferrari pilotu Felipe Massa, İstanbul Park'ın Ferrari için en iyi pistlerden biri olduğunu ve tam anlamı ile bir "Ferrari pisti" olduğunu söylüyor. Burada 2 yıldır kazanmasının çok güzel olduğunu ve İstanbul'un en sevdiği pistlerin başında geldiğini açıklayan Massa dün yapılan serbest antrenman turlarının öğleden önceki bölümünde en hızlı pilot olarak iddiasını ortaya koydu. Öğleden sonra yapılan ikinci antrenman turlarında ise Raikkonen en hızlı zamanı gerçekleştirdi. Ancak ilk gün sonunda Ferrari beklenen kadar üstün değildi ve Mercedes de bu yarışa ortak olacağını ortaya koydu. İstanbul Park pistine yerleştirilen 8. viraj şu anda Formula 1 pilotlarının en sevdiği ve zevk aldıkları viraj olarak Formula 1 dünyasında adından söz ettiriyor. Pilotlar 300 kilometre süratle girdikleri dört bölümden oluşan virajın ilkinde hızlarını fren yaparak 270'e düşürüyorlar. Hemen akabinde 260'a düştükten sonra kalan iki sol dönüşte gaza basıp hızlarını yeniden arttırıyorlar. İşte virajın bu kadar hızlı geçilebilmesi doğal olarak sürücülük yeteneklerini ortaya çıkarıyor ve saliselerin rol oynadığı bu yarışta virajı en hızlı alan pilot avantaj sağlıyor.



YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Dostluk kazandı   / 05-05-2008
 Önce insan   / 28-04-2008
 Servet Çetin   / 21-04-2008
 Cevat hoca   / 13-04-2008
 Fakir bir maç   / 03-03-2008


 
 

Fenerbahçe | Galatasaray | Beşiktaş | Trabzonspor | Süper Lig | 2 & 3 Ligler | Aktüel | Yazarlar | Sayısal loto | Süper toto | Şans topu | Künye | Ana Sayfa



Copyright © 2003, 2008 - Tüm hakları saklıdır.
Turkuvaz Gazete Dergi Basım A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Medya Bilgi Grubu

En iyisi F.Bahçe
"Şampiyonlar Ligi çeyrek finali...
İnancın zaferi
Milli yıldız, "Çok çalıştık.
Gerekeni yaparız!
Kartal' ın hocası: Üçlü averaj...
Devamı gelecek
Gineli oyuncu ilk yıl için 1...